μέτρηση μήκους(φ.ε!)

« Πόσο απέχει ; »

1. Ο αριστερός τοίχος της αίθουσας από τον δεξιό

α. Η απάντηση μου με βάση αυτό που βλέπω     ………………………………….

β. Μια καλύτερη προσέγγιση μετά από μέτρηση  ………………………………….

 

2. Η πόρτα του σχολείου από την πόρτα του σπιτιού μου

α. Η απάντηση μου, σύμφωνα με αυτό που νομίζω  ………………………………….

β. Μια καλύτερη προσέγγιση ………………………………….

 

3. Το κέντρο της Αθήνας από το κέντρο της Θεσσαλονίκης

α. Η απάντηση μου, σύμφωνα με ότι φαντάζομαι ή έχω ακούσει ………………………………….

β. Μια καλύτερη προσέγγιση ………………………………….

 

4. Η Αθήνα από το Λος Άντζελες

α. Η απάντηση μου, σύμφωνα με ότι φαντάζομαι ή έχω ακούσει ………………………………….

β. Μια καλύτερη προσέγγιση  ………………………………….

 

5. Ο ισημερινός της Γης από τον Βόρειο πόλο

α. Η απάντηση μου, σύμφωνα με ότι με ότι φαντάζομαι ή έχω ακούσει ………………………………….

β. Μια καλύτερη προσέγγιση  ………………………………….

Καταγράψτε το ύψος σας: ……………. Ας μετρήσει ο ένας την απόσταση των άκρων των δακτύλων του άλλου με τεντωμένα όμως τα χέρια: …………….. Τι συμπεραίνετε; ………….

………………………………………………. Αυτό το πρωτοπαρατήρησε ο Λεονάρντο ντα Βίντσι.

 Καθένα από τα πέντε δάκτυλα του ανθρώπινου χεριού έχει όνομα. Είναι με τη σειρά, ο αντίχειρας, ο δείκτης, ο μέσος, ο παράμεσος, ο μικρός. Καθένα από τα δάκτυλά μας  έχει φάλαγγες. Στην εικόνα εμφανίζεται η ακτινογραφία ενός χεριού.

Χρησιμοποιώντας το υποδεκάμετρο που υπάρχει στο φύλλο εργασίας, σου ζητούμε συγκεντρώνοντας την προσοχή σου στο μεσαίο δάκτυλο  

α. να μετρήσεις το μήκος της μεγαλύτερης φάλαγγας αυτού του δάκτυλου, στη συνέχεια

β. να μετρήσεις το μήκος της αμέσως μικρότερης

γ. να διαιρέσεις το μεγαλύτερο μήκος με το μικρότερο. Θα βρεις έτσι  «το πόσο είναι μεγαλύτερη η μία φάλαγγα από την άλλη», τον λόγο των δύο μηκών όπως λένε οι μαθηματικοί.

Να καταγράψεις τα αποτελέσματα στον πίνακα που ακολουθεί.

Να επαναλάβεις τα ίδια με το δάκτυλο αριστερά τον δείκτη και να καταγράψεις τα αποτελέσματα στη κάτω γραμμή του πίνακα .

 

 

            Δάκτυλο :

Μήκος 1ηςφάλαγγας

Μήκος 2ηςφάλαγγας

Ο λόγος των μηκών

μέσος

δείκτης

 

Σε ποιο γενικό συμπέρασμα σε οδηγούν αυτές οι μετρήσεις; …………………………………………………………………………………….

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………… Αυτός ο αριθμός (1,62) λέγεται «αριθμός Φιμπονάτσι».

  1. Σου ζητούμε να συγκρίνεις τα δικά σου αποτελέσματα για τον «λόγο» με τον αριθμό Φιμπονάτσι . Θα βρεις ίσως κάποια διαφορά . Γιατί εμφανίζεται αυτή η διαφορά ; Ποια είναι η γνώμη σου ; .

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

2. Χρησιμοποιώντας μετροταινία, σου ζητούμε να μετρήσεις το ύψος σου και στη συνέχεια να μετρήσεις την απόσταση από τον αφαλό μέχρι το πάτωμα και να κάνεις τη διαίρεση . Σε ποιο αποτέλεσμα καταλήγεις ; Να καταγράψεις τις τιμές των δύο μετρήσεων και τον λόγο στον οποίο κατέληξες 

………………………………………………………………………………………………………………

 

Να μετρήσετε τη διάμετρο του κέρματος «2 ευρώ», χρησιμοποιώντας ένα μόνο κέρμα και υποδεκάμετρο και να καταγράψετε το αποτέλεσμα. Να δοκιμάσετε την ίδια μέτρηση χρησιμοποιώντας περισσότερα ( λόγου χάρη τέσσερα),  βάζοντάς τα το ένα μετά το άλλο σε σειρά και να κάνετε στη συνέχεια διαίρεση. Να συγκρίνετε τα δυο αποτελέσματα και να πείτε τη γνώμη σας σχετικά με το «ποια μέτρηση έχει μικρότερο σφάλμα». Να μετρήσετε το πάχος του ίδιου κέρματος, με υποδεκάμετρο. Μήπως γνωρίζετε κάτι καλύτερο;

Ας μετρήσουμε λοιπόν με το διαστημόμετρο……….Γράψτε την εκτίμησή σας για το «πόσο είναι το μήκος της περιφέρειας του κέρματος» . Είναι μεγαλύτερο από τη διάμετρο αλλά «πόσες φορές;» Πως θα μετρήσετε το μήκος του κύκλου; …………………………………………………………………………………………………………. Πόσο το βρήκατε; …………Πόσες φορές το μήκος του συγκεκριμένου κύκλου είναι μεγαλύτερο από τη διάμετρό του; ……………..

Να επαναλάβετε με έναν μεγαλύτερο κύκλο, την κυκλική βάση, λόγου χάρη, ενός κυλινδρικού δοχείου. Σε τι γενικό συμπέρασμα καταλήγετε; …………………………………………………………………………………..

 Αυτός ο αριθμός (3,14) είναι ο αριθμός «π».

Αν πολλαπλασιάσουμε τη διάμετρο οποιουδήποτε κύκλου επί 3,14 θα έχουμε το μήκος του κύκλου. Αν πολλαπλασιάσουμε την ακτίνα οποιουδήποτε κύκλου επί 6,28  προκύπτει το μήκος του κύκλου.

Βρείτε λίγες πληροφορίες για τον Ερατοσθένη , τον Λεονάρντο ντα Βίντσι και τον Φιμπονάτσι και το έργο τους.

Advertisements
This entry was posted in φυσική A γυμν.. Bookmark the permalink.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s